Piaristi
Akademie věd ČR
Veletrh vědy
- Event
- 343
Klient | Akademie věd ČR |
---|---|
Značka | Akademie věd ČR |
Obor | Různé |
Akademie věd ČR zahájila spolupráci s youtubery, a to v rámci třetího ročníku Veletrhu vědy, který populárně naučnou formou představuje výsledky nejnovějších výzkumů široké veřejnosti. PR kampaň pro Veletrh vědy realizovala agentura Piaristi, která si na spolupráci s youtubery přizvala platformu Tubrr. Youtubeři natočili pozvánku na veletrh před jeho konáním a poté druhou přímo z výstaviště v Letňanech. Spolupráce probíhala s Martinem Rotou a jeho pořadem Vědecké kladivo a Tomášem Touhou, který pozval na veletrh ve své reality show prostřednictvím denního vloggingu.
„Jedním z hlavních cílů Veletrhu vědy je oslovovat mladou generaci a ukazovat jí cestu k vědě. Věříme, že sledovanost a vliv na mladé lidi mohou youtubeři využít pro dobrou věc, jakou bezpochyby popularizace vědy a vzdělání je. Při výběru pro nás hrála roli kvalita nad kvantitou. Oba vybraní youtubeři jsou něčím odlišní. Oslovení Martina bylo přirozeným krokem – popularizuje vědu stejně jako my, Tomáš má na českou scénu dospělý obsah, je spontánní a má mimo jiné rád drony, které byli jedním z největších lákadel letošního Veletrhu vědy,“ popsal hlavní manažer veletrhu Petr Borovský z Akademie věd ČR.
Každý youtuber pro Veletrh vědy natočil dvě videa – pozvánku před akcí a video z návštěvy veletrhu na výstavišti v Letňanech. Všechna čtyři videa mají přes 67 500 zhlédnutí. „Nechali jsme jim hodně volnou ruku, aby si z veletrhu sami vybrali, co je zajímá. Naším cílem nebylo vytvořit nepřirozená a předem secvičená videa. Lidé si tyto youtubery oblíbili kvůli jejich osobnosti a přirozenosti a tak by to také mělo zůstat,“ doplnil Borovský. Akademie věd ČR uvažuje o navázání dlouhodobé spolupráce s youtubery i pro další popularizační akce a projekty. "Hledáme vlastně takového ambasadora, který by se stal tváří Akademie věd ČR a spojnicí mezi vědeckými pracovišti a mladými lidmi z celé České republiky," uzavřel Borovský.
Komentáře