upřesnit →    nahrát reklamu

Řadit dle

Agentura

Mediatyp

8

Obor

Doba nasazení

Zpřesnění doby nasazení

Podle soutěží, festivalů a akcí

Havas Prague

Amnesty International
#freedomselfie / Tomáš Klus, Ewa Farna

#freedomselfie / Tomáš Klus, Ewa Farna
Klient Amnesty International
Značka Amnesty International
Obor Kulturní marketing & dobročinnost

Komunikační agentura Havas Prague připravila pro českou pobočku Amnesty International digitální projekt, díky kterému mohou lidé vyjádřit solidaritu s obránci lidských práv. Pod názvem #freedomselfie byl zahájen na hudebním festivalu Metronome. Speciálně vyvinutý filtr umožňuje lidem vyjádřit solidaritu s nespravedlivě vězněnými tím, že si s nimi "udělají selfie". Výslednou fotku pak díky filtru tvoří z poloviny obličej konkrétního vězně.

V principu se jedná o augmentovanou realitu implementovanou do fotoaparátu v aplikaci Facebook. Cílem kampaně je podpořit povědomí o problematice lidských práv, nasbírat podpisy pod petici za propuštění vězňů svědomí a ve výsledku je osvobodit. Rozpůlený obličej je smybolem toho, že díky aktivitě lidí jsou vězni už z poloviny na svobodě. Selfie proto nesou call to action, tedy podepsání petice na webu.

"Tento digitální projekt má nulový rozpočet na nákup médií, takže jsme chtěli jít za uživateli na platformu a zařízení, které používají denně a existuje tedy dobrá šance na další šíření. Proto jsme zvolili AR filtr s 3D efektem na Facebooku, platformě s nejsilnějším sociálním kontextem," uvedl Milica Petrik, digital director v pražském Havasu.

Do projektu se zapojila řada umělců – např. členové kapel Zrní, MidiLidi nebo Tatabojs, zpěváci Tomáš Klus, Ewa Farna a Klára Vytisková, či herečky Ester Geislerová a Simona Babčáková. Freedomselfie byl představen na pražském hudebním festivalu Metronome, kde Amnesty International připomínala 70 let Všeobecné deklarace lidských práv.

Komentáře

Nejnavštěvovanější reklamy