Euro RSCG
Česká filharmonie
Žijeme hudbou
- Televize
- 3658
Klient | Česká filharmonie |
---|---|
Značka | Česká filharmonie |
Obor | Kulturní marketing & dobročinnost |
Creative director | Eda Kauba, Pavel Sobek |
Do koncertní sezóny 2012/2013 vstupuje Česká filharmonie se svým, historicky prvním, reklamním spotem. Ten poběží v České televizi ve dvou vlnách (jarní – duben, podzimní – září/říjen), a také v art kinech Aero, Světozor a Bio OKO. Reklama zobrazuje filharmoniky během koncertu ve Dvořákově síni v Rudolfinu ve chvíli, kdy začínají hrát Dvořákovu skladbu „Karneval“. Postupně zaznamenáme, jak si jednotliví hudebníci pohrávají se svými nástroji, flétnistka točí flétnou, tympánista žongluje s paličkami a činelista vyskakuje do výšky v pozadí orchestru. Dobře naladěný orchestr řídí mladý dirigent. V tom se objevuje v záběru Jiří Bělohlávek, hlavní tvář nadcházející sezóny. Zdvořile si vyžádá místo v čele orchestru. Vyhazuje do vzduchu taktovku, vzápětí ji chytá a s její pomocí rychle uvádí muzikanty v soulad. Skladba se rozehrává v plné intenzitě a ku spokojenosti nového šéfdirigenta. Kreativní nápad pochází z dílny reklamní agentury EURO RSCG, s citem pro hudební prostředí ho natočila režisérka Alice Nellis. Spot má i svou zvukovou podobu, kterou pro stanice Českého rozhlasu namluvil herec a hudebník Marek Eben.
„Chceme ukázat posluchačům, že klasická hudba je nápaditá, a že špičkové hudební umění je stejně poutavé jako tanec nebo sport. Samozřejmě tak činíme s nadsázkou. Věříme, že také diváky pobaví, jak vtipně lze vyjádřit, že čeští filharmonici skutečně žijí hudbou“, vysvětluje koncept generální ředitel České filharmonie David Mareček.
Komentáře