AMI Communications, Vlastní tvorba
Česká pojišťovna
Bez kola
- Event
- 1486
Klient | Česká pojišťovna |
---|---|
Značka | Česká pojišťovna |
Obor | Finanční služby |
Podle odhadů Českého statistického úřadu připadá na 100 českých domácností 146 jízdních kol. Jak ale ukázal průzkum Ipsosu pro Českou pojišťovnu, pouze 10 % lidí ví, že jejich kolo chrání pojištění. Zbylých 90 % si vůbec neuvědomuje, že by kolo měli mít pojištěno. V Česku se přitom ročně policii nahlásí více než sedm tisíc krádeží tohoto stále oblíbenějšího dopravního prostředku. Projekt Bez kola má formou originální sondy upozornit na problém krádeží kol a zároveň informovat veřejnost o možnostech jejich pojištění.
Ve 14 vybraných městech byla postupně v průběhu června a července 2013 umístěna stejná běžná jízdní kola (s pořizovací cenou 4.999 Kč). Odložila se na místech bez jakéhokoliv zabezpečení, aby tak s jistou dávkou nadsázky simulovala poměrně běžnou praxi, kdy lidé svá kola nechávají často bez dozoru. Kola však bez dozoru zůstala jen zdánlivě – od jejich příjezdu na určené místo po dobu několika hodin byla pod drobnohledem kamer.
Oblasti vybrané pro umístění jízdního kola v ulicích některého ze 14 českých měst měly jasné parametry. Šlo o frekventovaná místa poblíž centra, kde se lidé na kolech běžně pohybují a kde je také odkládají (a kde tak přítomnost kola nebude neobvyklá). Na daném místě jsme pak odložené kolo sledovali od 15 do 21 hodin.
Smyslem bylo zaznamenat, jak a za jakou dobu kolo zmizí pod rukama nenechavců. Kola, která zůstala na místě, věnuje Česká pojišťovna v daném městě na dobročinné účely.
Komentáře