upřesnit →    nahrát reklamu

Řadit dle

Agentura

Mediatyp

8

Obor

Doba nasazení

Zpřesnění doby nasazení

Podle soutěží, festivalů a akcí

AMI Communications, Vlastní tvorba

Česká pojišťovna
Bez kola

Klient Česká pojišťovna
Značka Česká pojišťovna
Obor Finanční služby

Podle odhadů Českého statistického úřadu připadá na 100 českých domácností 146 jízdních kol. Jak ale ukázal průzkum Ipsosu pro Českou pojišťovnu, pouze 10 % lidí ví, že jejich kolo chrání pojištění. Zbylých 90 % si vůbec neuvědomuje, že by kolo měli mít pojištěno. V Česku se přitom ročně policii nahlásí více než sedm tisíc krádeží tohoto stále oblíbenějšího dopravního prostředku. Projekt Bez kola má formou originální sondy upozornit na problém krádeží kol a zároveň informovat veřejnost o možnostech jejich pojištění.

Ve 14 vybraných městech byla postupně v průběhu června a července 2013 umístěna stejná běžná jízdní kola (s pořizovací cenou 4.999 Kč). Odložila se na místech bez jakéhokoliv zabezpečení, aby tak s jistou dávkou nadsázky simulovala poměrně běžnou praxi, kdy lidé svá kola nechávají často bez dozoru. Kola však bez dozoru zůstala jen zdánlivě – od jejich příjezdu na určené místo po dobu několika hodin byla pod drobnohledem kamer.

Oblasti vybrané pro umístění jízdního kola v ulicích některého ze 14 českých měst měly jasné parametry. Šlo o frekventovaná místa poblíž centra, kde se lidé na kolech běžně pohybují a kde je také odkládají (a kde tak přítomnost kola nebude neobvyklá). Na daném místě jsme pak odložené kolo sledovali od 15 do 21 hodin.

Smyslem bylo zaznamenat, jak a za jakou dobu kolo zmizí pod rukama nenechavců. Kola, která zůstala na místě, věnuje Česká pojišťovna v daném městě na dobročinné účely.

Komentáře

Nejnavštěvovanější reklamy