upřesnit →    nahrát reklamu

Řadit dle

Agentura

Mediatyp

8

Obor

Doba nasazení

Zpřesnění doby nasazení

Podle soutěží, festivalů a akcí

Arnold Prague

Domov Sue Ryder
Proč jsem na starý kolena pořád sám?

Proč jsem na starý kolena pořád sám?
Klient Domov Sue Ryder
Značka Domov Sue Ryder
Obor Kulturní marketing & dobročinnost
Creative director Paul Matthews

Od srpna se v Česku rozjíždí netradiční kampaň, která chce upozornit na stále klesající respekt ke starší generaci. Kampaň, která bude veřejnost oslovovat nezvyklou formou v médiích a na sociálních sítích, vytvořili společně Domov Sue Ryder, věnující se péči o seniory, a kreativní agentura Arnold Prague. Vedoucí projektu je Michaela Sirotková z Arnold Prague, koordinátorem David Šrámek z Euro RSCG.

Pomyslným středem projektu je web www.mastozapar.cz, který bude sloužit jako zdroj důležitých informací k samotnému tématu, kampani, jako místo pro sdílení názorů, ale také jako studnice nápadů a tipů, jak projevit úctu a pomoci seniorům. Podobně budou fungovat i sociální média – Facebook a Twitter. Aby se lidé mohli lépe vžít do pocitů seniorů, na internetových stránkách bude spuštěna aplikace, která umožní návštěvníkům „zestárnout“.

Součástí kampaně jsou billboardy rozmístěné v Praze a v další fázi kampaně i online bannery s překvapivým tónem. Kampaň je koncipována tak, aby oslovila nejen náctileté, ale celou společnost. Vztah společnosti k seniorům výstižně charakterizuje video natočené skrytou kamerou, umístěné na webu kampaně a na YouTube.

„Video je součástí kampaně, kterou chceme vzbudit reakci na současné chování k seniorům,“ říká Matěj Lesal, ředitel Domova Sue Ryder. „Jsme realisté, vztah společnosti k seniorům vnímáme dlouhodobě. Od kampaně nečekáme okamžitou změnu, ale otevření diskuze ve společnosti a hlavně zamyšlení každého z nás, co malého můžeme pro změnu udělat sami,“ dodává k cílům kampaně Matěj Lesal. 

Kampaň je načasována na rok 2012, který je vyhlášen Evropským rokem aktivního stárnutí a mezigenerační solidarity, s důrazem na podporu vitality a důstojnosti všech osob.  Pro Českou republiku je to stále aktuálnější téma. Například podle průzkumu CVVM by sedm procent Čechů nechtělo mít staré lidi za sousedy. Dramatický je nárůst této hodnoty v několika minulých letech. V roce 2005 se takto vyjádřila pouhá tři procenta dotázaných, v roce 2010 už šest procent. Neochota sousedit se starší generací se tedy mezi Čechy za posledních sedm let více než zdvojnásobila.

Podle posledního sčítání lidu žije v Česku přes 1,674 milionu lidí starších 65 let z celkových 10,504 milionu obyvatel. Ve srovnání s rokem 1989 se podle dat ČSÚ zvýšil počet obyvatel Česka starších 65 let o více než 300 tisíc osob. A populace bude samozřejmě stárnout dál. Podle ČSÚ by měli lidé starší 65 let v roce 2030 tvořit 22,8 procent populace, v roce 2050 pak 31,3 procent, což představuje přibližně tři miliony osob. Nyní to je asi 16 procent. 

Komentáře

Nejnavštěvovanější reklamy