upřesnit →    nahrát reklamu

Řadit dle

Agentura

Mediatyp

8

Obor

Doba nasazení

Zpřesnění doby nasazení

Podle soutěží, festivalů a akcí

Ogilvy PR, Saatchi & Saatchi, Triad Advertising

Ikea
Obývák naplno

Klient Ikea Česká republika
Značka Ikea
Obor Nábytek, domácnost, kancelář
Produkce Sirena Film

Švédský prodejce nábytku spouští v Česku první kampaň od agentury Saatchi & Saatchi. Nese název Obývák naplno a chce narušit stereotypy v českých obývacích pokojích a inspirovat zákazníky, jak si udělat víc místa na život. V médiích poběží od 28. srpna, kdy startuje ústřední televizní spot, do 18. října, formou televizního spotu, digitálních formátů a venkovních reklam. Digitální část kampaně zajistil Triad Advertising.

"Obývací pokoj dříve býval hlavně reprezentativní místností, která sloužila k přijímání návštěv a ukazovala společenský status hostitele. Nejvýraznějším kusem nábytku bývala robustní pohovka a velké úložné prostory s vitrínami a vystavenými předměty, díky kterým jste se cítili skoro jako v muzeu. V dnešním hektickém světě se mnohé  změnilo – prostor na bydlení se neustále zmenšuje, ale nároky na jeho využití jsou větší a větší. Obývací pokoj tak má nejobtížnější úkol ze všech – vtěsnat do sebe činnosti, záliby a aktivity všech členů domácnosti. Přes noc často bývá ložnicí, ve dne pracovnou i dětským pokojem. Přestože funkcí v obývacím pokoji přibylo, některé pozůstatky z minulosti si české obývací pokoje stále zachovávají. Místnosti většinou vládne velká sedačka, která zabírá většinu prostoru na úkor ostatních funkcí. Kampaní chce Ikea tyto stereotypy narušit a inspirovat zákazníky, jak si udělat víc místa na život. Obývací pokoj je v podstatě více místností v jedné – někdy dětské hřiště, někdy kancelář, místo pro odpočinek, restaurace nebo bar, kde se potkáváte s přáteli. Pokud vyberete to správné vybavení a řešení, může v sobě obsáhnout tolik místností, kolik chcete," popisuje mluvčí Ikey Zdeňka Pecková myšlenku kampaně.

Televizní spot zdůrazňuje myšlenku obývacího pokoje, který zahrnuje víc místností v jedné, prostřednictvím detektivního příběhu, kdy babička vyšetřuje případ zmizelého koláče. Za nápadem stojí Saatchi & Saatchi, režie se ujala kreativní dvojice Wolfberg, tedy Jan Kalvoda a Přemek Ponáhlý. Produkci zajišťovala agentura Sirena.

Hlavními hrdiny kampaně na venkovních nosičích jsou produkty, které zákazníkům pomohou proměnit jejich obývací pokoj podle jejich představ a potřeb na domácí zahradu, kancelář, čtenářský koutek nebo galerii. Ztvárnění se ujal český fotograf Bohouš Pospíšil, kreativní myšlenka opět pochází od agentury Saatchi & Saatchi.

Cílem digitální kampaně je inspirovat zákazníky, aby si v pěti jednoduchých krocích vylepšili svůj obývací pokoj. Každý z těchto pěti kroků provází krátké video, které bude k vidění na sociálních sítích. Zároveň poskytuje podrobné informace o řešení a zve na speciální microsite Obývák. Prostřednictvím hashtagu #obyvaknaplno vybízí ke sdílení zkušeností a tipů od zákazníků. Do sdílení se v průběhu kampaně zapojí poprvé i vybraní vloggeři (youtubeři).

Kampaň startuje společně s uvedením nového katalogu Ikey. Jako první ho letos obdržela desítka youtuberů (Nicole a Eva z A Cup of Style, Zachy, Andy Coconut, Anna Stránská, A Beholder, Red Poppy Stories, TheaMinty Finty, Sandra Kisić a Adéla Chloe Mazánková alias The Aesteth), a to v rámci nočního eventu 21. srpna v obchodním domě Ikea na pražském Černém mostě.

„Na YouTube se poslední dobou objevovaly pokusy českých i zahraničních youtuberů zjistit, co se děje v obchodních domech Ikea potom, co odejdou poslední zákazníci. Aby se do Ikey nemuseli vkrádat tajně, rozhodli jsme se jejich přání vyhovět a rovnou jsme je pozvali,“vysvětluje mluvčí Pecková. Program zahájila bojovka, kdy dvojice vloggerů dostaly mapku a měly za úkol najít předměty poschovávané v showroomu obchodního domu. Jedním z nich byl i nový katalog Ikea. Vzhledem k tomu, že je letos titulní strana bez lidí, dostali vloggeři personalizovanou verzi s vlastní fotkou na obálce.

Prostřednictvím interaktivních her se dozvěděli víc o tématu roku Udělej si více místa na život, netradiční catering zajistil Forbidden Taste. O organizaci akce se postarala PR agentura Ogilvy PR.

Následující den 22. srpna byl nový katalog představen také na setkání s novináři v obchodním domě Ikea Černý Most. Jeden z obývacích pokojů ožil tancem Studia Alta, jejichž alternativní taneční kreace doprovodila hra na hudební nástroj vyrobený z produktů Ikea. Kromě toho účastníci akce mohli prozkoumat nový koncept sousedství, tedy showroomů v obchodním domě na Černém Mostě.

Se zmíněným tématem roku souvisí i menší kampaň Udělej si víc místa na nový katalog, jež poběží od 24. srpna do 28. srpna v tisku a zejména v digitalu. Na webu je digitální verze katalogu i aplikace Katalog Ikea. Za kreativou stojí reklamní agentura Any Group.

Katalog Ikey se po světě tiskne v nákladu 203 milionů výtisků, na Česko připadají 2 miliony kusů. "Kampaň ke katalogu Ikea pro rok 2018 zahájíme guerillovou akcí, která Čechům přinese speciální čtenářský zážitek," uvádí Magdalena Mrázková, kampaňový lídr Ikea Česká republika, Maďarsko a Slovensko. "Ve čtvrtek 24. srpna budeme v Praze na Náměstí republiky a před vybranými mediálními domy distribuovat katalog Ikea s přebalem knihy nejrůznějších žánrů," upřesňuje.

Komentáře

Nejnavštěvovanější reklamy