upřesnit →    nahrát reklamu

Řadit dle

Agentura

Mediatyp

8

Obor

Doba nasazení

Zpřesnění doby nasazení

Podle soutěží, festivalů a akcí

vlastní tvorba

Iuridicum Remedium
Špatný vTTIP

Špatný vTTIP
Klient Iuridicum Remedium
Značka Iuridicum Remedium
Obor Různé

Údajné hrozby chystané obchodní úmluvy TTIP (Transatlantické obchodní a investiční partnerství) mezi Evropskou unií a Spojenými státy americkými jsou terčem guerillové kampaně sdružení Irudicum Remedium. To se téma dlouhodobě snaží dostat do veřejné debaty. Na dvě desítky dobrovolníků - hlavně z České pirátské strany, ze Strany Zelených, Mladých zelených a z Hnutí Duha - roznesly po obchodech v Praze, Brně a Kladně stovky visaček se "špatnými vtipy", které upozorňovaly na úskalí zmíněné úmluvy. Visačky pak dobrovolníci fotografovali a dávali na sociální sítě pod hashtagem #SpatnyvTTIP. Guerillová akce proběhla v sobotu 18. dubna, v den globálních protestů proti TTIP a obdobným obchodním úmluvám (TPP, CETA nebo TISA).

Do visačkové kampaně se zapojili i europoslanec Jan Keller (ČSSD) a europoslankyně Kateřina Konečná (KSČM). „TTIP je těžké téma, proto jsme chtěli guerilla akcí upozornit na rizika TTIP hravým způsobem, který by pobavil zúčastněné i veřejnost. Například Kellerovou fotkou kávičky, kterou mu podle přiložené visačky připravila s láskou Maryša. TTIP může v důsledku opravdu ohrozit bezpečnost potravin, ale také omezit digitální práva nebo riskovat likvidaci životního prostředí,“ uvedl spoluorganizátor kampaně Tomáš Vovsík.

"Kateřina Konečná osobně roznášela visačky v obchodech a umisťovala je na výrobky. Jan Keller se tou dobou nacházel v Bruselu a česky psané visačky by mu byly v obchodech prd platné. Takže je různě tematicky aranžoval (například i v Evropském parlamentu), fotil a pak sdílel pod hashtagem na sociálních sítích," popsal také Vovsík.

Komentáře

Nejnavštěvovanější reklamy