upřesnit →    nahrát reklamu

Řadit dle

Agentura

Mediatyp

8

Obor

Doba nasazení

Zpřesnění doby nasazení

Podle soutěží, festivalů a akcí

Vlastní tvorba

Konsent
Když to nechce, tak to nechce

Klient Konsent
Značka Konsent
Obor Různé
Režisér Bára Mojžíšová

V pátek 25. listopadu, na Mezinárodní den proti násilí na ženách, spustila organizace "mladých aktivních lidí s různými zájmy" Konsent kampaň Když to nechce, tak to nechce. Kampaň, jejíž vznik finančně podpořila americká ambasáda, poběží na sociálních sítích, ve vybraných kavárnách a v českých kinech. Její základ tvoří spot, který režírovala Bára Mojžíšová a který se týká toho, že k násilí většinou dochází v ložnici mezi partnery, lidé je nechtějí nazývat jako znásilnění a řešit na policii. 

Spoluorganizátor kampaně Dalibor Zíta poukázal podle Českého rozhlasu i na příklady z popkultury, například na vztah Hana Sola a princezny Leiy v Hvězdných válkách. "Je prezentován tak, že ona ho od začátku odmítá a on o ni usiluje. Končí to slavnou scénou, kdy ji přitlačí ke stěně a násilím políbí. Nakonec mu Leia padne do náruče. Film zobrazuje stereotyp, že muži mají do přesvědčování žen jít silně. Konsent chce přesvědčit lidi, že i Han Solo už překročil nějakou hranici," tvrdí Zíta. 

Konsent v rámci kampaně chystá výstavu v letenské venkovní galerii Artwall a také workshopy o sexuální výchově, připravené ve spolupráci s nezávislým sociálně ekologickým hnutím Nesehnutí a určené pro základní školy. Vznik kampaně iniciovala Johanna Nejedlá, která se inspirovala ve Spojených státech, ale také v Norsku nebo Švédsku, kde se kampaně rovněž zaměřují i na muže. 

Komentáře

Nejnavštěvovanější reklamy