upřesnit →    nahrát reklamu

Řadit dle

Agentura

Mediatyp

8

Obor

Doba nasazení

Zpřesnění doby nasazení

Podle soutěží, festivalů a akcí

Vlastní tvorba

McDonald's
Product placement v Hokejovém poledni na ČT Sport

Klient McDonald's ČR
Značka McDonald's
Obor Potraviny
Web http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/11097419925-ms-v-hokeji-2015-cesko/215471291160206-hokejove-poledne

Vysílání České televize k mistrovství světa v hokeji poskytlo výrazný prostor značce rychlého občerstvení McDonald's. Takzvaný product placement (umístění výrobku) je v Česku od roku 2010 legálním reklamním postupem, jak zpropagovat výrobek či službu přímo v pořadu, má se jen vyhýbat zpravodajským relacím a pořadům pro děti. Největší diskuse se tak vedou hlavně o míru, v jaké bývá produkt zřetelný. Zákon totiž stanovuje, že pořady, v nichž se produkty propagují, „nesmějí přímo nabádat k nákupu nebo pronájmu zboží nebo služeb, zejména zvláštním zmiňováním tohoto zboží nebo služeb za účelem jejich propagace“ a ani „nesmějí nepatřičně zdůrazňovat umístěný produkt“ (konkrétně Českou televizi za to regulátor vysílání kritizoval v případě značek Adidas, Lenovo, Asko či Listerine).

V tomto případě na sebe product placement McDonald's vzal podobu scénky na začátku zábavní relace Hokejové poledne. Spolukomentátor Pavel Richter přináší menu na tácu do improvizovaného studia ve fanouškovské zóně na střeše pražské nákupní Galerie Harfa, vedle O2 Areny, kde se hrají zápasy jedné ze skupin šampionátu. Kamera Richtera zabírá, jak jde podél stanu s logy McDonald's. Poté nabízí hranolek reportérce Darině Vymětalíkové, ta odmítá. "Kdo právě jí, jako budu jíst já, tak přeju dobrou chuť," říká potom Richter. Případnou otázkou pro regulátora zůstává, zda ve studiu, kde se normálně nejí, bylo přinést si jídlo, být přitom zabírán kamerou a nabízet je kolegyni "patřičným zdůrazněním" produktu. Značka byla vidět také při speciálním časosběrné sekvenci zabírající to, jak se na Harfě stavěly stany ve zmíněné zóně.

Popsané vysílání se odehrálo ve čtvrtek 7. května, kdy se štáb vydal na další z míst mimo sídlo sportovní redakce, tedy na zmíněnou Harfu. Tam standardně sídlí jedna z restaurací McDonald's, fanzóna tam vyrostla v sousedním prostoru na nekryté střeše.

V pořadu, stejně jako při přímých přenosech z hokejového mistrovství, je vidět řada dalších značek. Jemnější způsob propagace si zajistila Coca-Cola, nápoj společně s lahvemi stojí vždy v záběru kamer na stolcích před komentátory a jejich hosty. Zepředu na stolku svítí logo hlavního partnera šampionátu, automobilky Škoda, při příchodu Richtera kamera zabírá také značku výrobce elektroniky Huawei, při příchodu do zóny je v pozadí patrný stojan Snickers.

McDonald's se v souvislosti se šampionátem prezentuje heslem Srdcem spolu! a na sociálních sítích hashtagem #srdcemspolu. Také to pořad ukázal.

Pořad, v něměž se product placement vyskytuje, musí být označený emblémem PP. To se na začátku zmíněného Hokejového poledne stalo, byť na malou chvíli, navíc průhledný symbol se ukazoval v podstatě jen na šedém pozadí a nebyl proto příliš vidět.

Komentáře

Nejnavštěvovanější reklamy