Konektor Social, PR.Konektor
Milka
Poslední kousek
- Event
- 7124
Klient | Mondelez Czech Republic |
---|---|
Značka | Milka |
Obor | Potraviny |
Web | https://www.poslednikousek.cz/ |
Když máte čokoládu ještě v celku, rozdělíte se téměř s každým. Poslední kousek je ale to nejcennější, co si každý sní radši sám. Pokud se o něj už s někým podělí, pak to zřejmě opravdu něco znamená. Z této myšlenky vychází nová kampaň čokolády Milka, připravená ve spolupráci s agenturami PR.Konektor a Konektor Social. Kampaň, která startuje od 5. května v Česku i na Slovensku, pokračuje v dlouhodobém komunikačním konceptu Troufni si na jemnost. Její základ tvoří vydání speciální limitované edice Milky, v níž jeden, „poslední“ kousek opravdu chybí a zákazníci se mohou rozhodnout, komu ho věnují.
„Podpoříme tuto aktivitu televizní i online reklamou, ale především budeme chtít, aby se lidé do kampaně přímo zapojili – budou moci nechat poslat reálně poštou poslední kousek v podobě jedné kostičky čokolády někomu, na kom jim záleží. Nebo odeslat virtuální poslední kousek online cestou,“ říká Eva Malecká, juniorní manažerka značky Milka pro Česko a Slovensko.
K zaslání využije Mondelez spolupráci s kompletační firmou, která to je, to nezveřejnil. Jejím úkolem bude jednotlivé dílky čokolády zkompletovat s adresou a odeslat prostřednictvím České pošty. Mondelez vyrobil podle Evy Malecké 100.000 "posledních kousků", vlastních čokolád víc než 100.000, což by mělo stačit pro kampaň na českém i slovenském trhu.
Koncept z Francie
Česká a slovenská Milka se v tomto případě inspirovala svou zkušeností z dalších evropských zemí, protože podobný koncept už využila ve Francii v roce 2013 a postupně jej rozšiřuje do dalších států. V Česku a na Slovensku jej však podpoří ještě jedna aktivita, která by měla představovat domácí specialitu: dálkový běh napříč oběma republikami, při němž dva běžci, jeden Čech a jedna Slovenka, ponesou svůj „poslední kousek“ někomu, kdo pro ně nejvíc znamená.
„Při běhu člověk překonává sám sebe a navíc je dnes velmi populární činnost, proto nám do kampaně přirozeně zapadl,“ uvedl Josef Chrpa z PR.Konektoru. „Jako ambasadora jsme se rozhodli najít běžce schopného uběhnout kolem sedmi set kilometrů, který však na druhé straně není profesionální ultramaratonec a podobná vzdálenost pro něj představuje opravdu výzvu.“ V Česku padla volba na Jiřího Gruntoráda, na Slovensku na běžkyni Veroniku Otrubovou. Pokud vše půjde podle plánu, oba se střetnou 28. května v Hodoníně na česko-slovenské hranici.
„Jiří Gruntorád měl v diagnóze, že se ve třiceti už nebude hýbat kvůli onemocnění zad. Jeho bratr ho ale dovedl k běhu, a tím mu pomohl nemoc pohybového aparátu překonat – dnes Jiří působí jako fitness trenér a trenér běhání a tento projekt pojímá jako poděkování bratrovi,“ uvedl Chrpa. Také slovenská běžkyně má za sebou osobní příběh, v němž děkuje pro změnu své matce, sestře a neteři.
Po celý květen
Poslat kousek čokolády bude možné od pátku 1. května, v pondělí 4. května startuje mediální podpora a vlastní běh odstartuje 5. května dopoledne. Gruntorád vybíhá z pražské Náplavky. Kvůli kampani vznikla speciální microsite Poslední kousek, která má dvě základní části: v jedné se věnuje vlastní kampani a zasílání posledních kousků, v té druhé trasám oběma běžců, kterým mohou lidé na trase nabídnout eventuálně i přesně specifikovanou pomoc – třeba jim donést svačinu nebo je nechat přespat. K podpoře běžců se navíc mohou přes microsite přihlásit i ti, kteří na jejich trase nebydlí, a to formou takzvaných týdenních challenges, tedy splnění různých výzev. S oběma běžci pojede doprovodný tým složený z kameramana a lékaře, běžci také budou psát svůj blog, postovaný na microsite. Partnery běhu se navíc staly značky Mattoni (ta bude dodávat vodu) a Eleven (oblečení). Projekt se objeví v sociálních sítí Instagram, Facebook a YouTube.
„Cílovou skupinou kampaně jsou ženy, ale myslíme, že myšlenka může zaujmout i muže,“ uzavřela Malecká.
Komentáře