Brainz VR
Škoda Auto
Škoda Heritage VR
- Venkovní
- 5312
Klient | Škoda Auto |
---|---|
Značka | Škoda Auto |
Obor | Auto moto |
Produkce | Punk Film |
Režisér | Petr Hanousek |
Možnosti virtuálního prostředí využila kreativní agentura Brainz VR při práci na projektu Škoda Heritage VR. Jeho cílem je představit návštěvníkům automobilových veletrhů historii značky Škoda Auto pomocí autentického zážitku ve virtuální realitě. Projekt byl představen návštěvníkům veletrhů v Číně a ve Frankfurtu. Dostal se mezi finalisty prestižní soutěže Unity Awards v kategorii Best Cinematic Experience.
Díky nové aplikaci Škoda Heritage VR se prostřednictvím náhlavní soustavy - brýlí pro virtuální realitu - mohou návštěvníci z celého světa přenést do historické Prahy v 30. letech, kde je zakladatelé značky Václav Laurin a Václav Klement provedou po lokalitách Starého Města. Po historické procházce návštěvníci zasednou za volant modelu L&K Škoda 110 a vyzkouší si takřka na vlastní kůži jízdu v historickém voze po okolí Pražského hradu před sto lety. Dokonce se ocitnou uprostřed dobové svatby.
"Jako jedna z nejstarších automobilových značek jsme hrdí na své historické dědictví, ale zároveň sledujeme moderní technologie a hledáme možnosti, jak přetvořit nepříliš zábavná historická fakta v nezapomenutelný zážitek. Virtuální realita se i díky kreativnímu pojetí agentury Brainz VR ukázala jako skvělá platforma," přibližuje Thanh Vu Tran, head of global communication content and strategy v ústředí Škody.
"Přenést diváka do Prahy třicátých let a navíc za volantem automobilu Škoda byla pro nás výzva po všech stránkách. Většina použitých postupů a technologií vznikala v naší dílně speciálně pro účely projektu," odrkyl zákulisí Robin Pultera, šéf agentury Brainz VR. Napříkad bylo nutné postavit speciální kamerový pojezd se stabilizací 360° kamery, který se spolu s dvěma operátory pohyboval po dlážděné silnici. Ve druhé části zážitku divák virtuálně zasedne za volant L&K Škoda 110, která byla kompletně rekonstruována ve 3D dle dobových plánů a exponátu v mladoboleslavském muzeu Škoda Auto. Model je detailní do posledního šroubku a umožní divákům ve virtuální realitě pocítit, jaké to bylo sedět za volantem L&K Škoda 110.
Kolem automobilu se odehrává jednozáběrový film, natočený v okolí Pražského hradu. Film je pořízen na 360 stupňovou kameru na jeden 3 minutový záběr bez jediného střihu a se 100 herci. "Třistašedesátistupňové kameře nic neujde, a proto bylo nutné skrýt celý štáb do zákulisí. Všech 7 asistentů režie dokonce hraje v dobových kostýmech," uvedl o úskalích natáčení pro virtuální realitu Petr Hanousek, kreativec Brainz VR, který napsal scénář a zároveň režíroval celý projekt. Na projektu spolupracovala produkce Punk Film.
Jedním z cílů je představit projekt na veletrzích, a to nejen v Evropě, ale i na asijském kontinentu.
Česká marketingová aplikace pro virtuální realitu je nově dostupná ke stažení pro majitele headsetu pro virtuální realitu HTC Vive na její platformě pro distribuci VR aplikací Viveport. Stejně tak je možné zážitek zhlédnout na YouTube jako 360° video na svém počítači nebo mobilním telefonu, případně pomocí Google Cardboard na nové microsite Škoda Heritage.
Komentáře