Cream Prague, Mustard
Spider
The Mow-na Lisa
- Event
- 9714
Klient | Dvořák – svahové sekačky |
---|---|
Značka | Spider |
Obor | Volný čas, rekreace, zábava, sport |
Na stráni u Dolní Kalné na Trutnovsku se objevila známá tvář Mona Lisy vysekaná do trávy. Reprodukce na ploše 50.000 metrů čtverečních rychle přitáhla pozornost místních obyvatel i řady médií. Nyní se potvrdila očekávání, že výtvor je ve skutečnosti součástí reklamní kampaně, když se k dílu nazvanému The Mow-na Lisa oficiálně přihlásila česká firma Dvořák - svahové sekačky.
V rámci první globální digitální kampaně dílo pro svého klienta společně připravily agentury Cream a Mustard. Cílem kampaně je především podpora povědomí o značce na významných trzích v Evropě, Jižní Americe a v Asii - firma totiž tvrdí, že se svoji značkou dálkově ovládaných svahových sekaček Spider je celosvětovým lídrem ve své kategorii.
"Naše sekačky jsou chráněné řadou patentů a úspěšně je vyvážíme do víc než 30 zemí světa. Proto jsme hledali celosvětově známou ikonu, kterou bychom v kampani mohli využít. Navíc autor Mona Lisy, Leonardo da Vinci, byl výjimečný konstruktér - tak by snad náš výtvor ocenil,” glosuje Lubomír Dvořák, majitel firmy a vynálezce technologického řešení. Mimochodem, Dvořák byl zároveň jedním z operátorů, kteří dílo vytvořili.
Celá práce na obraze o velikosti 250 x 200 metrů na svahu se sklonem až 45° trvala téměř tři dny. Nejvíce času paradoxně nezabralo samotné sekání, nýbrž zaměření obrazu do stráně - tým geodetů na něm pracoval dva dny. Operátoři se sekačkami Spider pak celý obraz vysekali během necelých deseti hodin.
“Kdybychom takovou práci chtěli dělat ručně, zabralo by to asi patnáctkrát déle. A s klasickými sekačkami bychom se na některých částech svahu vůbec nemohli pohybovat - natož když potřebujete přesnost v řádu jednotek centimetrů. Tohle je prostě nápad, který bychom s jinou technologií nikdy nemohli uskutečnit,” tvrdí David Brada z agentury Cream.
Samotný obraz na stráni v Dolní Kalné byl však jen začátkem celé kampaně. Její hlavní těžiště leží v šíření obsahu vytvořeného při sekání svahu. “Z obsahu, který vytvořili uživatelé a lokální média v prvních pár dnech, je už teď jasné, že Mow-na Lisa má velký potenciál organického šíření. Ten chceme podpořit mediálními investicemi a seedingem obsahu na vybraná média, jejich outlety na sociálních sítích a klíčové influencery po celém světě,” vysvětluje strategii aktivace Bernard Šimon z agentury Mustard.
Brandovaná část kampaně oficiálně začíná 19. června, první výsledky by pak měly být známy začátkem července.
Komentáře