Made by Vaculik
Tesco
Velikonoční výzva
- Online
- 3011
Klient | Tesco ČR |
---|---|
Značka | Tesco |
Obor | Maloobchod, obchodní řetězce |
Web | http://www.velikonocnivyzva.cz |
Obchodní řetězec Tesco vyrazil do útoku proti slovanským velikonočním zvykům a odstartoval takzvanou kyblíkovou velikonoční výzvu. Jde o soutěž, vyzývající muže k tomu, aby vodu určenou původně na velikonoční polévání využili jinak (například umyli nádobí nebo vytřeli podlahu). Kampaň běží ve všech zemích střední Evropy, kde Tesco působí, tedy v Česku, na Slovensku, v Polsku a v Maďarsku. Připravila ji bratislavská agentura Made by Vaculik.
Takzvaná oblévačka patří k obřadním zvykům prováděným o druhém velikonočním dni. Muži obcházeli brzy ráno stavení a děvče, které našli ještě v posteli, polili studenou vodou. Dívky jim to mohly oplatit následující den. Polévání vodou však původně mělo hlubší smysl, symbolizovalo "probuzení vegetace".
Tesco nyní v aktuální kampani vybízí muže, aby použili vodu "raději k něčemu užitečnému". "Velikonoční kyblíkovou výzvou chceme probudit kreativitu českých koledníků a pojmout blížící se svátky trochu netradičně," tvrdí Iva Křížová, manažerka digitálního oddělení řetězce Tesco v Česku.
Řetězec spustil micosite nazvanou Velikonoční výzva, na které představuje tipy, co se dá s vodou dělat, a to i formou tří propagačních videí. (V jednom se hrdina rozhodne umýt nádobí, ve druhém psa a ve třetím podlahu. Ani v jednom spotu ale není ztvárněn původní velikonoční zvyk v souladu se skutečnou tradicí.) Součástí velikonoční výzvy je i doprovodná soutěž o poukazy na nákup v obchodech Tesco v hodnotě 10.000 Kč nebo 35 x 600 Kč. Soutěž bude probíhat až velikonočního pondělí, tedy do 28. března.
Komentáře