Institut politického marketingu
Institut politického marketingu
Tvoje poprvé / Tomáš Klus, Natálie Kotková a další
- Online
- 1185
Značka | Institut politického marketingu |
---|---|
Obor | Politika |
Známé osobnosti lákají v kampani Tvoje poprvé mladé lidi, aby šli 20. a 21. října k parlamentním volbám. Středobodem kampaně je dvojsmyslné video. Osobnosti, mezi které patří modelka Natálie Kotková, zpěvák Tomáš Klus, tatérka Duhovka, blogerky z A Cup of Style, zpěvák Adam Mišík, dokumentarista Janek Rubeš, návrhářka Alex Monhart, malířka Léna Brauner a herec Vincent Navrátil se v něm svěřují, jaké bylo jejich poprvé a odlehčenou formou vyzývají mladé, aby přišli k volbám. Autorem kampaně je Institut politického marketingu.
"České politické strany nevěnují mladým lidem v kampani pozornost, protože tato skupina chodí k volbám velmi málo a pro strany je tak zajímavější zaměřit se na starší lidi. Volby jsou ale i pro mladé, a proto jsme se rozhodli pozitivně motivovat generaci nejmladších voličů," uvedla spoluautorka projektu Alžběta Králová z Institutu politického marketingu.
Ke kampani jsou spuštěny webové stránky, které mají za cíl první volby mladým ulehčit. Kromě videa obsahují Volební kalkulačku nezávislé organizace KohoVolit.eu, dále podrobný návod, jak volit, a nástroj, díky kterému se dozví, kde se nachází jejich volební místnost. Kampaň Tvoje Poprvé bude probíhat především na sociálních sítích - Facebooku a Instagramu. Zapojit se může každý vyfocením s volební obálkou a jejím umístěním na sociální sítě s hashtagem #tvojepoprve, #jataky, #spolecne, #jdemevolit a vyjádřit tím, že se voleb zúčastníte.
Kampaň je politicky neutrální - neříká se v ní, koho volit, ale zdůrazňuje, že je důležité se voleb zúčastnit. Cílí především na prvovoliče a mladé lidi ve věku 18 až 26 let, jejichž volební účast se pohybuje okolo 25 procent.
Na podporu volební účasti mladých se pod heslem Běžíš? Volíš! uskuteční v předvečer otevření volebních místností 19. října běh Runczechu v čele s dalším ambasadorem, badmintonistou Petrem Koukalem. U příležitosti běhu byl natočený i speciální spot s Petrem. Ve stejnou dobu vyběhnou i ambasadoři Mattoni FreeRunners, kteří se v rámci pravidelného běhu zapojí po celé České republice na více než 80 trasách. Za účelem vyjádření podpory volební účasti se zapojení běžci vyfotí s volební obálkou.
Komentáře