upřesnit →    nahrát reklamu

Řadit dle

Agentura

Mediatyp

8

Obor

Doba nasazení

Zpřesnění doby nasazení

Podle soutěží, festivalů a akcí

Cinebonbon

Vysoké technické učení v Brně
Sem patřím / Technicky vzato

Klient Vysoké technické učení v Brně
Značka Vysoké technické učení v Brně
Obor Různé
Režisér Karolina Zalabáková
Copywriter Pavla Ondrušková
Web http://www.technickyvzato.cz/

Vysoké učení technické v Brně spustilo novou náborovou kampaň na uchazeče, přesněji řečeno uchazečky. Kampaň zaměřilo na nedostatek žen v technických oborech. Chce odradit od stereotypů, že na technické obory dívky nepatří. Pod heslem Sem patřím chce ukázat, že ženy na techniku patří. V hlavním videu šířeném prostřednictvím YouTube hrají hlavně Alena Doláková a Johanka Muchová. Hlavní spot doprovázejí rozhovory, například s šéfkou české pobočky Googlu Taťánou Le Moigne. Všechna videa zahrnuje web Technickyvzato.cz.

„Letošní kampaní Sem patřím chceme oslovit uchazečky o studium, ale zároveň bychom rádi otevřeli celospolečenskou diskuzi na téma nedostatku žen v technických oborech. Podle odhadů Evropské komise bude v budoucích letech chybět v oblasti informačních a komunikačních technologií až 900 tisíc pracovníků. Pokud by se nám podařilo získat dostatek žen pro studium technických oborů, výrazně by to pomohlo trhu práce. Samozřejmě ale máme i nadále zájem o kvalitní středoškoláky,“ vysvětlil rektor VUT Petr Štěpánek.

Podle evropského výzkumu, na kterém se podílelo i Centrum SIX VUT, je důvodem malého počtu dívek a žen v technických oborech to, že se studia těchto oborů obávají. „Nevěří si na matematiku a fyziku, a to i přesto, že naše studie ukázala, že jejich obavy jsou zbytečné. Studentky jsou zodpovědnější, samostatnější a mají vynikající studijní výsledky,“ popsala spoluautorka studie Lucie Hudcová, která na Ústavu radioelektroniky učí laserové technologie a vyvíjí optické bezdrátové spoje. „Studentky v anonymní anketě například uváděly, že jejich učitel na střední škole jim radil, aby šly studovat raději ekonomiku nebo učitelství zaměřené na fyziku či matematiku, že pedagogická dráha je to pro ně vhodnější než technická škola."

VUT přichází se sérií videí, které problematiku zpracovává z nejrůznějších úhlů. „Hledali jsme způsob, jakým téma zobrazit, aby od něj náctiletí z generace Z neutekli po pár vteřinách a aby bylo srozumitelné i pro všechny ostatní,“ uvedl kreativec Jiří Fiala. Stejně jako on se na letošní kampani VUT opět podíleli i Karolina Zalabáková a Lukáš Gargulák ze studia Cinebonbon. „Každý se někdy setkal se stereotypizací toho, co ženy mohou dělat. A je na čase, abychom se tím začali seriózně zabývat a připustili si, co všechno znamená žít v 21. století,“ doplnila režisérka Zalabáková.

Odvahu by technicky nadaným studentkám měla dodat nejen kampaň, ale i ambasadorky z jednotlivých fakult VUT. Na webu www.technickyvzato.cz jim můžou mladší dívky napsat jakékoli dotazy a zjistit o životě na VUT víc. „Šlo nám o to podpořit středoškolačky, které jsou okolím odrazovány od toho, co jim jde a baví je. Navíc s technickým vzděláním pak snadno seženou práci a budou za ni dobře ohodnoceny,” dodává spoluautorka kampaně Pavla Ondrušková z Oddělení marketingu a vnějších vztahů VUT.

Mezi fakulty brněnské techniky s nejvyšším podílem studentek patří Fakulta chemická, Fakulta architektury, Fakulta výtvarných umění nebo Fakulta podnikatelská. Na druhém konci tohoto žebříčku je pak Fakulta informačních technologií (8,6 % žen), Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií (12,5 %) a Fakulta strojního inženýrství (13 %). Přitom absolventi těchto tří fakult VUT patří mezi nejžádanější a nejlépe placené.

Že se ženy bojí IT oborů zbytečně, dokazují i statistiky společnosti Scio: „Průměrný percentil uchazeček o studium na Fakultě informačních technologií VUT v Brně je dokonce vyšší, než v případě uchazečů-mužů. Ženy v testu obecných studijních předpokladů dosáhly v průměru percentilu 63,8, zatímco muži měli percentil 62,1,“ uvedla mluvčí společnosti Scio Markéta Majerová.

Celkový podíl žen na brněnské technice, která je počtem studentů největší technickou univerzitou v republice, pomalu roste. Zatímco v roce 2010 bylo na VUT v průměru 23 % žen, v akademickém roce 2016/2017 je to už přes 28 %.

Komentáře

Nejnavštěvovanější reklamy