upřesnit →    nahrát reklamu

Řadit dle

Agentura

Mediatyp

8

Obor

Doba nasazení

Zpřesnění doby nasazení

Podle soutěží, festivalů a akcí

BeefBrothers

Česká asociace pojišťoven
Nepozornost zabíjí

Klient Česká asociace pojišťoven
Značka Česká asociace pojišťoven
Obor Různé
Produkce Frame100r
Režisér Sakari Lerkkanen, Lukáš Veverka
Web https://nepozornostzabiji.cz

Česká asociace pojišťoven v nové kampani upozorňuje na rizika spojená s používáním mobilního telefonu za jízdy. Řidiči totiž na českých silnicích způsobí ročně až deset tisíc škod z povinného ručení, jejichž příčinou je používání mobilního telefonu za volantem. Chování řidičů má ovlivnit preventivní kampaň, která startuje v polovině května. Kampaň je financována z Fondu zábrany škod a bude stát necelých 40 milionů korun. Dva televizní spoty doplňuje rádiová reklama a kampaň na internetu. Informace a statistiky budou ke zhlédnutí i na webu projektu. Partnery projektu jsou dopravní policie Policejního prezidia ČR a BESIP Ministerstva dopravy ČR.

"Každodenně vídáváme řidiče, kteří při řízení vozidla drží mobilní telefon a telefonují nebo píší zprávy, čímž se nesoustředí na dění v silničním provozu," uvedl Tomáš Lerch, ředitel služby dopravní policie Policejního prezidia ČR. Přitom z pohledu bezpečnosti během telefonování za volantem je řidič ovlivněn zhruba stejným způsobem, jako kdyby měl 0,8 promile alkoholu v krvi. "Při psaní krátké zprávy ztratí řidič pozornost na pět vteřin. Za tu dobu ujede při pouhé padesátce 90 metrů, tedy vzdálenost fotbalového hřiště. Každý, kdo začne za volantem chatovat, tak extrémně riskuje," doplnil Tomáš Neřold, pověřený vedoucí oddělení bezpečnosti provozu BESIP Ministerstva dopravy ČR.

Komunikační kampaň České asociace pojišťoven staví především na emocích. Ukazuje děti, jichž se případné zranění či smrt rodičů dotýká nejvíce. Chování řidičů nezmírní nebezpečí, které hrozí jim, ale to, které ohrožuje jejich blízké. "Dokonce i v momentě, kdy již k nehodě dojde, se člověk snadněji dokáže vyrovnat s újmou, která se stala jemu. Obtížněji se ovšem vyrovnáváme s tím, že jsme svým chováním ublížili lidem, na kterých nám záleží. A právě toho chceme využít," popisuje motivy kampaně Jan Matoušek.

Komentáře

Nejnavštěvovanější reklamy