upřesnit →    nahrát reklamu

Řadit dle

Agentura

Mediatyp

8

Obor

Doba nasazení

Zpřesnění doby nasazení

Podle soutěží, festivalů a akcí

Vlastní tvorba

VUT v Brně
Nejsem idol

Klient VUT v Brně
Značka VUT v Brně
Obor Různé
Produkce Cinebonbon
Režisér Karolina Zalabáková
Art director Pavel Fuksa
Creative director Adam Hrubý
Copywriter Pavel Fuksa, Adam Hrubý
Web http://www.nejsemidol.cz/

Tvářit se chytře, nosit brýle a flanelové košile se stalo populárním. Všichni chtějí vypadat jako nerdi. Na internetu se objevují videa, jak se správně chytře tvářit a oblékat, televize chrlí seriály o podivínských vědcích. Vypadat chytře je dnes cool. Jenže chytrost nejde obléct. Na VUT nás zajímá, co máte v hlavě, ne v šatníku.

Ve speciální videích v kampani vystupují Jan Balabán, Lukáš Štěpánek, Petra Brodilová, David Grudl, Marek Prchal, Jakub Macek, Jiří Fiala či Vanda Klestilová.

Taková je hlavní myšlenka právě spuštěné kampaně VUT v Brně, která má ke studiu nalákat letošní maturanty. VUT opět sáhlo po netradiční formě oslovení této cílové skupiny. “Momentálně zaznamenáváme roky s výraznějším demografickým propadem počtu maturantů. I proto považujeme za důležité oslovovat tuto skupinu co nejefektivnější formou. A to už dávno podle nás nejsou letáčky,” vysvětluje prorektorka pro marketing a vnější vztahy Irena Armutidisová.

Nová kampaň s názvem NEJSEM IDOL vychází z pozorování současných společenských a módních trendů. “Baví mě sledovat, jak celý ten mechanismus seriálů, marketingu, médií, vyprávění, memů, hlášek, statusů, blogů, vlogů, tvítů, instáčů a snapchatů dává vzniknout realitě, ve které se nerdi stali neodolatelnými idoly a ikonami úspěchu a které chtějí všichni napodobovat,” vysvětluje hlavní kreativec kampaně Adam Hrubý. VUT říká stop tomuto zneužívání a napodobování chytrých lidí a ukazuje skutečné idoly.

“Když Adam přišel s ideou cíleně rozmetat a ironizovat všechno, co jsme dosud pro VUT natočili, ulevilo se mi. Chtěli jsme jít zase dál. Ke skutečným problémům. Ovšem takovou formou, která vyžaduje nasazení brýlí. Ale těch opravdových, ne jenom prázdných obrouček,” říká režisérka Karolina Zalabáková, která se také podílela na známém klipu Miluji tě, mé VUT.

Konečná podoba kampaně vykrystalizovala až za několik měsíců. “Téma bylo jasné, ale dlouho se nám nedařilo dát myšlence tu správnou údernou a apelativní formu. Dospět k na pohled jednoduchému výsledku zabere desítky hodin,” popisuje spolutvůrce kampaně a střihač Jiří Fiala.

Hlavními hrdiny letošní kampaně VUT nejsou herci, ale studenti VUT. “Součástí myšlenky odpoutání se od falešných idolů bylo i zapojení idolů skutečných. Studentů, kteří mají nápady, jdou si za svým, můžou být vzory pro středoškoláky,” doplňuje Pavla Ondrušková z odboru marketingu a vnějších vztahů VUT.

Hlavní video kampaně, které je manifestem proti “zneužívání” nerdů, je doplněno dalšími videi. V nich se k fenoménu vyjadřují známé osobnosti českého internetu. Vše je zveřejněno v playlistu NEJSEM IDOL na YouTube kanálu VUT. Jedním z cílů kampaně je, aby se mladí chytří lidé na středních školách přestali za svoji inteligenci stydět. Na VUT neřešíme, co mají na sobě, ale co mají v hlavě.

Po úspěšném klipu Miluji tě, mé VUT a sérii VUT FU bývá brněnská technika označována marketingovými odborníky jako lídr v propagaci vysokých škol. Za klip vycházející ze subkultury nerdů získalo VUT bronzového Louskáčka a ocenění za Nejkreativnější marketingový počin roku 2013. Jednalo  se v českém prostředí o první netradiční videoprodukci vysoké školy. Do té doby univerzity točily konvenční klipy ukazující zejména laboratoře a spokojené studenty. V letošním roce na úspěch videa Miluji tě, mé VUT, který má na YouTube téměř 800 tisíc zhlédnutí, navázaly další české univerzity, které také natočily hudební klipy.

“Bereme imitaci jako nejvyšší formu lichotky. Zároveň mi ale přijde vtipné, že vznikl jakýsi žánr ‘univerzitní eurovize’, ve kterém teď budou instituce soutěžit o palce davů. Uniká však podstata, stejně jako lidem napodobujícím nerdy,” doplňuje Adam Hrubý. Kampaňovými kanály získalo loni VUT čtvrtinu z celkových 20 tisíc přihlášek.

Letos se uchazeči mohou hlásit do konce března.

Manifest postmonerdny

Nerd je prý nový idol. Nosit brýle, zastřihnout ofinu, zapnout si košili ke krku a komentovat teorii strun vám prý zajistí auru génia. Vypadat chytře je cool. Podle nás jsou cool jiné věci: Jak vyrobit beton bez cementu? Jak létat na elektřinu? Jak se dostat na Mars? Jak detekovat pravost sýrů? Na VUT nás žene zvědavost, touha zkoumat, zlepšovat a objevovat. Milujeme vědu a techniku, a tu trochu ponížení jsme nechali na střední škole. Nejsme idoly. Brýle nosíme, protože mají dioptrie. Ofinu si stříháme, abychom viděli dopředu, ve flanelové košili je nám prostě dobře. Být chytrej neznamená tak vypadat. Následuj svůj mozek. Patříš k nám. Pojď na VUT.

Komentáře

Nejnavštěvovanější reklamy