upřesnit →    nahrát reklamu

Řadit dle

Agentura

Mediatyp

8

Obor

Doba nasazení

Zpřesnění doby nasazení

Podle soutěží, festivalů a akcí

VCCP

Březňák
Dobré věci potřebují čas

Klient Heineken
Značka Březňák
Obor Alkoholické nápoje
Produkce Bistro Films
Režisér James Pilkington

Značka Březňák představila nový televizní spot, ve kterém, stejně jako před dvěma lety, upozorňuje na vztah otce a syna. Kreativní agentura VCCP, která na kampani pracovala, se inspirovala citátem Tomáše Bati, který kdysi prohlásil: "Když jsem měl 20 let, myslel jsem si, že můj otec je idiot. Když jsem měl 30 let, občas jsem si myslel, že má docela pravdu. Když mi bylo 40, tak jsem si myslel, že to byl celkem moudrý chlap. A když jsem měl 50 let, řekl jsem si: kdyby tu tak byl a poradil mi!" Jak se vztah k otci může měnit podle toho, kolik nám je právě let, dokazují i zpovědi mužů různého věku v interview, které je podpořeno na Facebooku.

"Pochopit jeden druhého chce svůj čas. To je stejné, jako uvařit dobré pivo. Proto se nám citát tak líbí. U Březňáku můžeme stavět na dlouhé tradici a zmíněné trpělivosti. Pivo stále pomalu zraje v původních pískovcových sklepích, ve varně se pivo vaří od roku 1933 a podobizna Viktora Cibicha zdobí etikety od roku 1906,“ uvedl manažer značky Petr Syřiště. Celou kampaní se tak prolínají hodnoty staré školy, kterými jsou lidská práce, tradice prověřených věcí a především zmíněná trpělivost, kdy se na pořádný kousek vyplatí počkat. 

Nová kampaň odstartovala 18. ledna a bude se v různých podobách prolínat celým rokem 2018. Diváci mohou spoty o délce 30 a 60 sekund vidět na všech kanálech televize Prima, dále na Barrandově a Óčku. Objeví se i v online médiích a na sociálních sítích. Natáčelo se v exteriérech v Litoměřicích a dalších lokalitách v severních a středních Čechách. S výjimkou mladého herce Petra Buchty ve spotech nehrají známé tváře z televize. Autorem hudby ke spotům je skupina Lucie. Kreativní návrh zpracovala agentura VCCP pod vedením kreativního ředitele Dejana Štajnbergera a produkci nových spotů měla na starosti agentura Bistro Films. Režisérem byl opět James Pilkington, který natáčel i předcházející reklamy o tátech – hrdinech před dvěma lety.

„Jedná se o druhou kampaň, kterou jsme připravili na základě vztahu otec-syn. Minulý rok to byla kampaň Tátové hrdinové, která vyhrála zlato na Effie i na ADC Creative Awards. Pro nás to byl signál, že téma rozvíjíme správným směrem. Posláním značky Březňák je obnovit důvěru a respekt ve starší generaci, protože věříme, že jejich tradiční hodnoty jsou dnes relevantní, a to i pro mladé lidi, a jsou blízké hodnotám naší značky. A mluvit o vztazích mezi otci a syny je dokonalým prostředkem, jak to vyjádřit. Druhým aspektem je, že jsou relevantní a dotýkají se každého – každý syn bude mít s tím, jak se vztahuje k otci, spojené silné emoce,“ uvádí Jan Faflik, business director VCCP.

Březňák má positioning piva "staré školy". To se zrodilo zhruba před třemi lety. Březňák byl tehdy známý hlavně v místě svého původu, ve Velkém Březně – bylo to pivo, které bylo známé, dobré a pravidelně se točilo v hospodách, ale nic zvláštního. Cílem proto bylo najít příležitosti, aby se značka stala srozumitelnější. „V té době jsme si už všimli určitého trendu ve společnosti navracet se k ověřeným tradičním hodnotám, a tradiční způsob výroby převládal i v kategorii piva. Tento trend byl přitom relevantní i pro milleniály. Pohlíželi na retro produkty, tradiční řemesla a hodnoty jako způsob, jak se cítit bezpečněji v rychle se pohybujícím světě řízeném technologiemi. Máme za to, že tento fenomén také stál za vzestupem řemeslného pivního hnutí po celém světě. Takže když jsme navštívili pivovar Velké Březno, bylo nám potěšením vidět, jak se nic moc nezměnilo – věci se děly pomalu, tradičním způsobem, opatrně a trpělivě. Z tohoto se objevil nápad, Březňák je určitě stará škola, ale ‚stará škola je dobrá škola‘,“ popisuje popisuje Henri de la Barre, planning director VCCP.

Agentura pro skupinu Heineken pracovala i na další pivní značce Krušovice, známá je jejich kampaň Buď jsi král, nebo ne. Rozvíjela koncept Přírodu do města pro značku Strongbow v Česku a tento rok se společně opřou i do Zlatopramenu. Spolupracují tedy dlouhodobě. „Je to nutné, protože na českém trhu stojíme proti gigantickým značkám jako Pilsner Urquell, Kozel nebo Staropramen a musíme neustále hledat způsoby, jak se s nimi utkat a dělat věci jinak a kreativně.“ To je případ i nové kampaně Březňáku: „Snažili jsme se být hlavně kreativně výjimeční a vytvořit silný emocionální dopad. Říkáme tomu ‚index slz‘ - jako syn nebo tatínek byste měli získat pocit, že se vás naše práce osobně dotkla. Proto jsme taky vybrali song Amerika od Lucie. Hraje to s myšlenkou kampaně – syn Davida Kollera nám hrál na bicí při přehrávání songu, samotná písnička přišla na svět v roce 1994 a ve stejné době příběh našeho spotu začíná.“

Co čeká Březňák v budoucnu? „Dlouhodobým cílem Heinekenu s Březňákem je stát se jednou z hlavních národních značek vedle zmíněným "behemothů". To bude vyžadovat konzistentní marketingové úsilí, aby silná značka vytvořila poptávku potřebitelů a obchodní zájem. V oblasti marketingu by tomu mělo napomoci rozvíjení konceptu otce a synů.“

Komentáře

Nejnavštěvovanější reklamy